Doa Solat Dhuha ini Mampu Melancarkan Usaha Anda

Doa Solat Dhuha ini Mampu Melancarkan Usaha AndaSolat dhuha merupakan solat sunnah yang bisa anda laksanakan di waktu dhuha yaitu sekitar pukul 07.00 sampai 30 menit sebelum dhuhur (sekitar jam 11.00). Solat dhuha sangat dianjurkan oleh Nabi Muhammad SAW karena solat sunnah ini memiliki fadhilah untuk mengundang rezeki lebih banyak dan membuka pintu rezeki yang lebih lebar.

Solat dhuha dilaksanakan sebanyak 2 rakaat sampai 12 rakaat dengan 2 kali salam setiap 2 rakaatnya. Selain solat sunnah dhuha, sebagai pelengkap untuk membuka pintu rezeki lebih lebar ada amalan dan doa solat dhuha yang harus dibaca setelah melaksanakan solat dhuha. Banyak sekali amalan-amalan yang dapat kita lakukan setelah sholat dhuha dan sebelum doa solat dhuha dipanjatkan.  Perbanyaklah dzikir dan istighfar, agar kita selalu mengingat Allah dan memohon ampunan-Nya.

Doa Solat Dhuha untuk Melancarkan Rezeki

Setelah solat dhuha, anda bisa mengamalkan doa di bawah ini :

ALLAHUMMA INNADH DHUHA-A DHUHA-UKA, WAL BAHAA-A BAHAA-UKA, WAL JAMAALA JAMAALUKA, WAL QUWWATA QUWWATUKA, WAL QUDRATA QUDRATUKA, WAL ISHMATA ISHMATUKA. ALLAHUMA INKAANA RIZQI FIS SAMMA-I FA ANZILHU, WA INKAANA FIL ARDHI FA-AKHRIJHU, WA INKAANA MU’ASARAN FAYASSIRHU, WAINKAANA HARAAMAN FATHAHHIRHU, WA INKAANA BA’IDAN FA QARIBHU, BIHAQQIDUHAA-IKA WA BAHAAIKA, WA JAMAALIKA WA QUWWATIKA WA QUDRATIKA, AATINI MAA ATAITA ‘IBADIKASH SHALIHIN.

Artinya :

“Wahai Tuhanku, sesungguhnya waktu dhuha adalah waktu dhuha-Mu, keagungan adalah keagunan-Mu, keindahan adalah keindahan-Mu, kekuatan adalah kekuatan-Mu, penjagaan adalah penjagaan-Mu, Wahai Tuhanku, apabila rezekiku berada di atas langit maka turunkanlah, apabila berada di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila sukar mudahkanlah, apabila haram sucikanlah, apabila jauh dekatkanlah dengan kebenaran dhuha-Mu, kekuasaan-Mu (Wahai Tuhanku), datangkanlah padaku apa yang Engkau datangkan kepada hamba-hambaMu yang soleh”.

Dengan rutin setiap hari membaca doa di atas maka anda akan mendapatkan khasiatnya yang luar biasa diantaranya :

  • Membuka pintu rezeki anda dari segala arah
  • Menggiring usaha anda agar lebih maju
  • Membuka aura kerezekian anda
  • Menjadikan anda orang yang rajin bekerja
  • Meningkatkan semangat bekerja sehingga omset atau pendapatan bisa naik
  • Membuka aura diri anda untuk memudahkan naik jabatan
  • Meluluhkan hati atasan anda sehingga anda akan dipermudah untuk naik jabatan
  • Bila anda memiliki usaha, maka usaha anda senantiasa diberi kelancaran
  • Dan masih banyak lagi yang lainnya

Itulah doa solat dhuha yang bisa melancarkan rezeki anda. Semoga bermanfaat dan selamat mengamalkan. Semoga berkah.